Artikler

Event Management, kropssprog og kvalificeret frigivelse

Stuart Burns var at have en dÃ¥rlig dag. Ikke blot havde han ankom sent til seminaret pÃ¥ grund af server problemer pÃ¥ arbejdspladsen i aftes, han svært ved at koncentrere sig pÃ¥ grund af strømmen af sms’er kommer ind til sin mobiltelefon. Han kunne ikke fÃ¥ sig selv til at slukke det, bare i tilfælde af at noget katastrofale foregik tilbage pÃ¥ basen, sÃ¥ han satte sig hen til stum og forsøgte at holde øje med det, mens han lyttede til oplægsholderne. Nu virkningerne af hans forstyrret søvn fange op pÃ¥ ham og hans ekstreme kropssprog rÃ¥bte, at han var pÃ¥ det forkerte sted.

Publikum lider af store informationsmængder vil give meget klare signaler om at de er klar til en pause. Deres øjne begynde at glasur, de nedturen i deres sæder og når du beder dem spørgsmål, det er som om du rousing dem fra en dyb søvn. Blærer kan belastende, nikotin og koffein cravings kan sparker og vibrerende tekstbeskeder er hemmeligt at blive set. Det er tid til at erklære en uofficiel pause! Hvis du trykker uanset kan du miste dit publikum helt.

Denne situation kan ofte ske på varme, fugtige dage når Air-condition underpræsterende eller i Vinduer værelser hvor manglen på eksterne visninger kan have en dybtgående psykologiske effekt på dine delegerede.

En ti minutters uplanlagt pause under disse omstændigheder kan gøre forskellen mellem succes og fiasko for din begivenhed.

Administrere de kaffe og måltid pauser stift som et par 5 eller 10 minutters overskridelserne kan snart mister du en halv time fra programmet.

Administration af tidlig afrejse

Det er en ret hyppig forekomst, som en del af din målgruppe ikke kan bo for hele begivenheden. Dette er forståeligt i disse tider med fuld tidsplaner og onlinekommunikation. Den mere høflig blandt dem vil advare dig om dette og udbud deres undskyldninger. Nogle vil lave en streg for døren med hovedet ned og andre vil mumle en undskyldning, som de går sidelæns tidligere studievært mod udgangen.

Hvis du har forudgående advarsel, prøv og sidde din tidligt tæt på exit, selvom de har siddet et andet sted under begivenheden. Måde, når de skal tage deres ferie, de kan gøre det med minimum ståhej og afbrydelse.

Uanset hvilken exit rutine din tidligt bruger, Sørg for at de har mulighed for at give dig nogle instant feedback, før de forlader og tage sig tid til at takke dem for, men meget tid de har været i stand til at tilbringe med dig. Deres tidlige exit er usandsynligt, at være en fornærmelse af jeres organisatoriske eller præsentations færdigheder. Mere sandsynligt de har et fly eller tog til fange, så behandler dem respektfuldt.

Stuart var så lettet, når en af seminar administratorer nærmede sig ham under en kaffepause at spørge, om der var et problem. Hun lyttede, og lover at bestille ham på den næste seminar, hjalp ham med at organisere en taxa.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *